"Minä olen hurmos joka näyttelee merkitystä" - opiskelijan runoja

Minun pitäisi kirjoittaa runoutta 

ei hätää, voin aina

toistaa toisten tekstit taivaalta

kopioida sanat kaiken elävän takaa

Se on vain inspiraatiota

kun vanha kirjailija kaataa sanansa

suuhuni

Ja minä sanon ne omanani

sillä vanha kirjailija on jo kuollut

eikä sano enää mitään



Ehkä kuolen nuorena


Ehkä olen intellektuelli 

Ehkä minun pitäisi esiintyä sellaisena


Ehkä alan esiintyä kuin kuoleva mies

Joka varmasti olenkin


Vain typerys teeskentelisi

Olevansa joku, joka hän ei varmasti ole


Vain mies peloissaan kuolemaa

Eläisi kuin iankaikkinen



Minun on vaikea löytää merkitystä

numeroiden joukosta


Onko totuus numeroihin kirjattu?

Mitä minulta kysytkään 


Olenko minäkin vain numero

Universumia suuremmassa yhtälössä


En halua olla numero

Sitä en halua


Mutta se vain on totuus

Tai niin ajattelen sen olevan


Minä ajattelen…

Niinkö ajattelevat numerotkin?


Miksi  yksi on aina  yksinäinen?

Minun on vaikea löytää merkitystä elämästä


Ne kertovat kaikki minusta, kyllä

Jokaikinen on aito tunne

Käsikirjoitettuna paperille

On liian henkilökohtaista, mahdollisesti

Liian yksityistä, ei voi sanoa ääneen, tietenkään

Kärsiköömme kaikki hiljaa oman tuskamme!


Se on salaisuus, että se on aito

Se tunne siinä paperilla, ja tämä on tunnustus

Ei ole, minä vain näyttelen!

Se on taidetta, ettekö näe, taidetta!

Se on itsepintainen illuusio

Yrität sinnikkäästi löytää tekstin takaa totuuden


Älä syytä minua sanomastani

Inspiraatio on identiteetin katoaminen

Ja silloin kynääni ohjailee yksin tunne

Mitä hän laittaakaan minut sanomaan!

Kerron itselleni tarinaa taiteesta

Minä olen hurmos joka näyttelee merkitystä